Claudiu Goga - regizor

Vizita bătrânei doamne

Teatrul Națíonal „Vasile Alecsandri”, Iași / data premierei: 16 iunie 2015

Vizita bătrânei doamne de Friedrich Dürrenmatt

Cu: Mihaela Arsenescu Werner, Teodor Corban, Doru Aftanasiu, Constantin Pușcașu, Cosmin Maxim, Petronela Grigorescu, Dumitru Năstrușnicu, Tatiana Ionesi, Horia Veriveș, Emil Coșeru, Adi Carauleanu, Daniel Busuioc, Pușa Darie, Antonella Cornici, Gelu Zaharia, Constantin Avădanei, Radu Ghilaș, Haruna Condurache, Andreea Boboc, Ionuț Cornilă, Oana Sandu, Delu Lucaci, Nicolae Ionescu, Sorin Cimbru, Radu Homiceanu, Adrian Marele, Brândușa Aciobăniței, Monica Bordeianu, copiii: Ilinca Carp, Ilinca Andreea Celmare, Robert Grigoraș, David Minca, Ioana Raluca Dulcescu
Decorul: Ștefan Caragiu
Costumele: Lia Dogaru


În „Vizita bătrânei doamne” regăsim plăcerea lui Goga de a lucra pe spaţii mari, în cheie clasică, fără asumarea unor riscuri inutile, ci axându-se foarte mult pe text şi joc actoricesc. I-a ieşit un spectacol dens, îndatorat textului şi viziunii dramaturgului. (…)
Claudiu Goga îşi concentrează atenţia mai degrabă pe interpretarea de tip psiho-social, urmărind evoluţia stărilor de spirit despre care vorbeam mai sus; pe de o parte pofta crescândă de bunăstare a comunităţii, pe de altă parte disperarea crescândă a omului care înţelege că va fi sacrificat. Progresia acestor stări este inteligent subliniată prin selecţionarea pe zile a timpului scenic: Ziua 1, Ziua 3, Ziua 50 etc. În ton cu dramaturgul, regizorul asamblează întregul în tonuri de umor negru şi grotesc. Grotescul situaţiei este, însă, înlocuit de un grotesc al personajelor. Scenele din prima parte a spectacolului par tablouri de Goya, cu personaje pe al căror chip zăboveşte nebunia, idioţenia, retardul.
Călin Ciobotari / www.jurnalvirtual.ro

Claudiu Goga nu doar ca lucrează cu actorul, dar din lecția pe care i-o „predă” fiecăruia, din studiul pe care-l realizează la marginea scenei cu fiecare, rezultă un personaj cu substanță și cu ingrediente, un personaj organic, oricât de absurd și de brechtian ar părea el în partitura dürrenmatista. Fie ca e în prim-plan, fie ca e în figurație, personajul se vede, îi poți schița o istorie personală, îi înțelegi stările.
Ioana Petcu / www.altiasi.ro

IMG 1127   IMG 1138

 

IMG 1216  IMG 1239

 

IMG 1248  IMG 1277

 

IMG 1329  IMG 1367

 

IMG 1423  IMG 1456

 

IMG 1488